De ervaringen van Esther

Na de opleiding Voeding & Diëtiek is Esther Nieuwelink als Customer Service bij Normec Foodlab gaan werken. Heer eerste ‘echte’ baan. Esther: ‘’Na de opleiding was ik vooral benieuwd naar  andere werkvelden in de foodsector. Bij Normec Foodlab heb ik van mijn enthousiaste collega’s veel geleerd over de kwaliteitswereld en het laboratorium. Nu ben ik het eerste aanspreekpunt voor onze klanten.’’

Van de kat uit de boom kijken naar de spin in het web

Door de opleiding Voeding & Diëtiek wist Esther al wel het een en ander af van voeding. Toch was alles rondom productkwaliteit en het laboratorium een hele nieuwe wereld voor haar. Esther: ‘’In het begin heb ik vooral de kat uit de boom gekeken. Maar ondertussen ben ik echt een spin in het web. Een verbindende factor tussen de klanten, commercieel manager, afdeling kwaliteit, analisten op het laboratorium, de administratie en de afdeling planning. Dat ik zo veel geleerd heb komt vooral door mijn collega’s. Zij hebben mij alles laten zien.’’

Een dynamische werkplek

‘’De afwisseling tussen het kantoor, de kwaliteitsmedewerkers en het lab is erg leuk. Soms komt er een vraag van een klant binnen en dan moet ik zo snel mogelijk de juiste informatie verzamelen. Dan trek ik mijn labjas aan en loop ik naar de analisten of naar de kwaliteitsmedewerkers toe.’’ vertelt Esther. Ook de functie zelf is erg afwisselend. Esther: ‘’Naast het contact via de mail en telefoon met klanten heb ik ook taken zoals bijvoorbeeld het doorgeven van pathogenen en het opstellen van verhandelbaarheidsrapporten. Flexibel zijn en het stellen van prioriteiten is heel belangrijk. Maar wat ik vooral gaaf vind, is dat ik door mijn snelle handelen bijdraag aan de voedselveiligheid.’’

Het beste uit een klacht halen

Ook het afhandelen van klachten is iets wat bij Esther ligt. ‘’Een vraag die ik wel eens krijg van klanten is waarom het langer dan normaal duurt voordat er een uitslag is. Bij dit soort klachten ga ik altijd eerst op zoek naar de oorzaak. Ik blijf net zolang doorgaan tot ik de kern van het probleem weet. Dat bespreek ik met de lab manager en de kwaliteitsmedewerkers. We zoeken dan samen naar een oplossing om dit in de toekomst te voorkomen.’’ aldus Esther. Daarmee draagt Esther ook bij aan verschillende verbeterprocessen binnen Normec Foodlab.

Ook aan de slag als Customer Service Medewerker?

Heeft Esther jou enthousiast gemaakt? Wacht niet langer en solliciteer snel voor de vacature Customer Service Medewerker.

Vacature Customer Service Medewerker
esther medewerkster normec foodcare boxarrow-up

Esther Nieuwelink

Customer Service

Wil jij ook bij ons werken?

Alle vacatures Alle ervaringsverhalen
© 2020 Werken bij Normec Foodcare Privacy
Aanmelden vacature alert